نگهداری گل آگلونما – Aglaonema commutatum

نگهداری گل آگلونما - Aglaonema commutatum

آگلونما گیاهی تزئینی بومی آسیا با چندین رقم جالب است. همه آنها دارای برگهای بزرگ ، باریک و براق بیضی شکل روی ساقه های کوتاه و گلهایی (روی گیاهان قدیمی) هستند که در بهار یا تابستان شکوفا می شوند. گیاه آگلونما یکی از محبوب ترین گیاهان خانگی است و تنوع رنگ آن , از سبز تیره و نقره ای تا قرمز , به دکوراسیون منزل شما شخصیت می بخشد.

گیاهان آگلونما آهسته رشد می کنند . جذاب هستند و گیاهان شاخ و برگ خوبی در محیط داخلی ایجاد می کنند که می تواند در تمام طول سال کاشته و از آنها مراقبت شود. از همه بهتر ، آنها آفتاب کامل را دوست ندارند ، بنابراین تقریباً برای هر اتاق در خانه شما مناسب هستند ، به خصوص اگر نور پنجره کالا باشد.

نام گیاه شناسی : Aglaonema commutatum
نام مشترک : چینی همیشه سبز ، فیلیپین همیشه سبز , آگلونما
نوع گیاه : چند ساله علفی
اندازه بالغ : 30–60 سانتیمتر قد بلند ، 30–60 سانتیمتر عرض
میزان نور : سایه جزئی ، سایه کامل
نوع خاک : خوب تخلیه شده است
pH خاک : اسیدی
زمان شکوفه دهی : بهار ، تابستان
رنگ گل : سفید
منطقه بومی : آسیا
سمیت برای سگها و گربه ها سمی است

نگهداری گل آگلونما – Aglaonema commutatum

مراقبت از گیاهان آگلونما

اگر به دنبال یک گیاه خانگی زیبا و مراقبت از آن هستید ، ممکن است یک گیاه آگلونما باشد. پرورش گیاه ساده است ، به شرطی که یک قانون ساده را دنبال کنید. هر چه نوع تنوع برگهای آن سبک تر باشد ، به نور خورشید بیشتری نیز نیاز دارد. وقتی فهمیدید که این موضوع برای آگلونمای شما صدق می کند ، دیگر مشکلی برای کمک به پیشرفت آن نخواهید داشت. فراتر از آن ، گیاه خود را گرم و مرطوب نگه دارید و به شما یک گیاه خانگی با دوام و پایدار که به این زودی از گلدان خود رشد نمی کند ، پاداش خواهید گرفت.

نور

انواع سبز تیره همیشه سبز آگلونما می توانند در سایه نزدیک رشد کنند . در حالی که انواع متنوع به نور کمی بیشتری نیاز دارند. مراقب باشید که هیچ یک از گیاهان (بدون توجه به تنوع) در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید ، زیرا اشعه های خشن به راحتی می توانند برگ های ظریف را بسوزانند.

خاک

سرانجام ، آگلونما در مورد خاکی که در آن کاشته می شود ، چندان گیرا نیست. به طور معمول ، یک گلدان گلدان با کمی زهکشی و کمی اسیدی مناسب برای گیاه مناسب است. اگر متوجه شدید که خاک انتخاب شده شما آب زیادی را نگه داشته است ، سعی کنید در شن و ماسه یا پرلیت مخلوط کنید تا به زهکشی کمک کند. همچنین باید مطمئن شوید که گیاه آگلونما خود را در گلدان با سوراخ های زهکشی کافی در پایه آن بکارید.

آب

گیاه آگلونما در خاک مرطوب – اما نه در آب – رشد می کند. برای رسیدن به این تعادل ، گیاه خود را کاملاً آبیاری کنید. سپس بگذارید قبل از آبیاری دوباره خشک شود. می توانید این راندگی را در بهار ، تابستان و پاییز حفظ کنید و در زمستان کاهش یابد (اما هرگز اجازه ندهید گیاه کاملا خشک شود).

دما و رطوبت

این گیاهان کشش سرد یا دمای زیر 18 درجه سانتی گراد را دوست ندارند. اطمینان حاصل کنید که همیشه سبز چینی خود را از پنجره ها یا منافذی که در دمای هوا منفجر می شوند دور نگه دارید . هرچه نقطه ای که می توانید پیدا کنید بهتر است.

برخی از تولیدکنندگان به دلیل نیاز به رطوبت زیاد ، گیاه آگلونما را یک گیاه گلخانه ای می دانند. این شرایط برای افزایش میزان رطوبت در اطراف گیاه ، مرتباً آن را غبارآلود کنید و قرار دادن آن را در محلی از رطوبت در خانه ، مانند آشپزخانه خود قرار دهید. اگر خانه شما به خصوص خشک است ، می توانید در یک رطوبت ساز فضای کوچک سرمایه گذاری کنید تا در نزدیکی گیاه قرار دهید.

کود

برای دستیابی به بهترین نتیجه ، گیاهان آگلونمای خود را با کود مایع ، از آغاز تا پایان فصل رشد خود تغذیه کنید.

نگهداری گل آگلونما – Aglaonema commutatum

نگهداری گل آگلونما - Aglaonema commutatum

تکثیر گل آگلونما

گیاهان آگلونما را می توان با استفاده از قلمه های ساقه یا تقسیم گیاهان در حین پاجوشدهی ، تکثیر کرد. برای تکثیر با قلمه های ساقه ، تا اواسط تابستان صبر کنید (وقتی هوا گرم ترین است) و یک ساقه از گیاه مادری انتخاب کنید که طول آن چند سانت باشد. بوته آن را در گلدان جداگانه ، در خاکی که با هورمون ریشه زنی تحت درمان قرار گرفته است ، ببرید. خاک را مرطوب نگه دارید و قلمه باید ظرف سه تا چهار هفته ریشه بزند.

آفات و بیماری های شایع

گیاه همیشه سبز چینی اگرچه خیلی حساس به آفات و بیماری ها نیست . اما گاهی اوقات می تواند یک مسئله گیاهان خانگی مانند مقیاس ، جلبک های نرم ، یا کنه های عنکبوتی را انتخاب کند. این موارد را می توان با حشره کش درمان کرد. بیشتر مسائل به این دلیل بوجود می آیند که گیاه بیش از حد مرطوب نگه داشته می شود و مشکلات قارچی (و پوسیدگی ریشه) نوعی گیاه آگلونما است که بیش از حد آبیاری نمی شود.

فروشگاه اینترنتی سبز نهاد – فروش انواع کودهای NPK وارداتی از شرکت های معتبر جهان

سایت رسمی امکس انگلستان

دیدگاهتان را بنویسید