نگهداری سرخس تمساح – Crocodile Ferns

نگهداری سرخس تمساح - Crocodile Ferns

چگونه می توان سرخس های تمساح را در فضای داخلی پرورش داد.

سرخس تمساح (Microsorum musifolium) دارای برگهایی با شخصیت زیاد است و می تواند مورد علاقه علاقه مندان به سرخس باشد. برگهای سرخس شبیه ظاهر متمایز چرمی پوست تمساح است که به این ترتیب گیاه نام خود را گرفته است.

این سرخس که به طور معمول در جنوب شرقی آسیا و مناطقی از استرالیا یافت می شود. در مورد محیط زیست کمی گیرا است و در محیط های مرطوب و گرمسیری رشد می کند.

اگرچه آنها بسیار کند رشد می کنند ، اما از آنجا که می توانند تا 5 فوت رشد کنند ، قطعات بی نظیری را تولید می کنند.

با آب فراوان و آفتاب روشن و غیرمستقیم ، می توانید به راحتی این سرخس های غیرمعمول را به مجموعه گیاهان خانگی خود اضافه کنید.

نام گیاه شناسی : Microsorum musifolium

نام مشترک : سرخس تمساح

نوع گیاه : گیاه خانگی یا چند ساله

اندازه بالغ : 60تا 152 سانتی متر قد و عرض

نور خورشید : روشن ، غیر مستقیم به سایه

نوع خاک : غنی ، مرطوب ، تخلیه کننده خوب

PH خاک : کمی اسیدی تا خنثی است

منطقه بومی : جنوب شرقی آسیا و استرالیا

سمی بودن : غیر سمی است

نگهداری سرخس تمساح – Crocodile Ferns

مراقبت از سرخس تمساح

برای چنین گیاه عجیب و غریب ، مراقبت از سرخس تمساح آسان است. آب و رطوبت زیاد سرخس شما را راضی نگه می دارد. فقط مطمئن شوید که خاک و گلدان شما به راحتی تخلیه می شود.

از آنجایی که سرخس های تمساح رطوبت را دوست دارند ، به حمام یا آشپزخانه اضافه شده اند. علاوه بر این ، بسیاری از آفات یا بیماری ها نگران کننده نیستند.

نور

مانند اغلب سرخس ها ، گونه تمساح به طور طبیعی در زیر سایبان درختان در حال رشد است. به همین دلیل ، گیاه شما نورپردازی را دوست دارد که از نور آفتاب وارسته ، روشن و غیرمستقیمی که در کف جنگل دریافت می کنند تقلید کند.

این گیاهان هنوز به نور خورشید نیاز دارند. فقط مطمئن شوید که آنها مانند پنجره مستقیم به نور خورشید نمی رسند. نور زیاد خورشید می تواند برگ ها را بسوزاند.

خاک

این سرخس ها خاک سست ، غنی ، مرطوب و خوب زهکشی را دوست دارند. پیت ماس ​​و پرلیت را اضافه کنید تا در صورت لزوم خاک شل شود . که باعث می شود خاک به راحتی تخلیه شود.

آب

سرخس های تمساح عاشق آب هستند. گیاه خود را کاملاً و مداوم آبیاری کنید. هنگامی که متوجه شدید بالای خاک خشک می شود ، آبیاری کنید تا از ته گلدان تخلیه شود. اجازه دهید آب آن تخلیه شود تا زمانی که دیگر چکه نکند تا اطمینان حاصل کنید که سرخس شما در یک ظرف آشفته نشسته است.

دما و رطوبت

از آنجا که این گیاه بومی مناطق استوایی است. از پس تحمل هوای سرد برنمی آید. این گیاه را می توان در خارج از منزل کشت کرد. اما اگر در مناطق سردتر باشد می تواند آن را از بین ببرد.

خوشبختانه ، این سرخس زیبا یک گیاه آپارتمانی عالی ایجاد می کند. فقط مطمئن شوید که آن را از  کولر ، یا منافذ گرم کننده دور نگه دارید.

از آنجا که سرخس تمساح نیز رطوبت هوا را دوست دارد. کمبود آن می تواند برگ های گیاه شما را به شکل نوک قهوه ای ترد درآورد. چند چیز وجود دارد که می توانید برای ایجاد سطح رطوبت مورد علاقه در سرخس خود انجام دهید:

گلدان خود را روی سینی سنگریزه قرار دهید که مقدار کمی آب در آن قرار دارد. آب تبخیر کننده سرخس شما را مرطوب نگه می دارد. فقط مطمئن شوید که گلدان در آب نشسته است.
سرخس خود را روزانه با آب غرق کنید.

هنگام استحمام سرخس خود را به داخل حمام ببرید. گرما و رطوبت برای گیاه شما مانند یک روز آبگرم خواهد بود.

نگهداری سرخس تمساح – Crocodile Ferns

کود

کوددهی مناسب سرخس شما می تواند به سالم نگه داشتن و پر از شاخ و برگ کمک کند. با این حال ، کود زیاد می تواند گیاه شما را بسوزاند و باعث ایجاد علائم سوختگی در شاخ و برگ شود.

کود محلول در آب رقیق گزینه خوبی است. از کودی استفاده کنید که به طور خاص برای سرخس ساخته شده است. در طول بهار و تابستان هر ماه یک بار کود دهید تا رشد سالم داشته باشد.

تکثیر سرخس تمساح

برخلاف سایر گیاهان ، سرخس از بذر برای تولید مثل استفاده نمی کند. در عوض ، آنها از هاگ استفاده می کنند. با این حال ، تکثیر سرخس از طریق هاگ همیشه آسان نیست و ممکن است نتیجه ای نداشته باشد.

خوشبختانه با تقسیم ریشه ها می توانید سرخس بیشتری ایجاد کنید. قبل از اقدام به تقسیم ریشه ، بهتر است صبر کنید تا گیاه قابل توجهی داشته باشید. چند بخش را گسترش دهید زیرا ممکن است همه آنها انجام شود. روند تقسیم ریشه ها ساده است:

سرخس تمساح خود را به آرامی از گلدان آن خارج کنید.

با ریشه های موجود در آن ، انگشتان خود را با احتیاط وارد ریشه کنید تا بخشی از سرخس شما جدا شود. استفاده بیش از حد یا آسیب رساندن به ریشه ها باعث از بین رفتن گیاه می شود.
سرخس جدید خود را در گلدان مخصوص خود بکارید و کاملاً آبیاری کنید.

خاک را مرطوب نگه دارید ، به خصوص در طی چند هفته اول.

نگهداری سرخس تمساح – Crocodile Ferns

تعویض خاک و گلدان

سرخس تمساح رشد کندی انجام می دهد. بنابراین نیازی نیست که نگران تعویض خاک و گلدان مجدد آن باشید. وقتی می بینید که ریشه ها در گلدان فعلی خود گرفتگی دارند یا سرخس شما بسیار سنگین است. می خواهید یک گلدان بزرگتر به گیاه خود بدهید. وقتی این مراحل سریع را دنبال می کنید ، تعویض مجدد آسان است:

گلدان را با احتیاط در کنار گیاه خود بچرخانید.

گیاه را به آرامی از گلدان خارج کنید. اگر در گلدان پلاستیکی است ، آن را به آرامی فشار دهید تا ریشه های گلدان آزاد شود.

سرخس خود را در خانه جدید خود با خاک و آب تازه قرار دهید.

سرخس خود را خیلی عمیق دفن نکنید ، زیرا این گیاهان دارای سیستم ریشه ای کم عمق هستند.

آفات و بیماری های شایع

حشرات مقیاس دار می توانند یک مشکل مشترک برای سرخس تمساح باشند. مقابله با مقیاس همیشه آسان نیست و نیاز به تلاش و کوشش دارد. برای یک گیاه داخلی ساقه های آسیب دیده را هرس کنید.
با سم دیمتوات یا کلرپیریفوس سمپاشی کنید.

اگر سرخس شما در خاکی نشسته باشد که زهکشی خوبی نداشته باشد. خاک مرطوب می تواند منجر به مشکلاتی مانند پوسیدگی ریشه یا رشد قارچ شود.

سایت رسمی والاگرو ایتالیا

فروش اینترنتی کود سبز نهاد

دیدگاهتان را بنویسید