شرایط نگهداری انواع دیفن باخیا – Dumb Cane Plant

شرایط نگهداری انواع دیفن باخیا

گیاه Dumb Cane گونه قوی است که در هر شرایط نوری غیر از تابش مستقیم خورشید رشد خواهد کرد. آسان برای مراقبت از سبک و انعطاف پذیری در غفلت باعث می شود آن را به یک گیاه خانه فوق العاده تبدیل کنید .گیاهان Dieffenbachia amoena (نام علمی) تا شش فوت رشد می کنند و به خاطر برگهای پهن و بوته ای معروف هستند.

شرایط نگهداری انواع دیفن باخیا – Dumb Cane Plant

حقایق
مبدا: غرب هند.
نامها: عصای گنگ (رایج). – Dieffenbachia Amoena (گیاه شناسی / علمی).
حداکثر رشد (تقریبا): قد 6 فوت.
سمی برای حیوانات خانگی: به طور جدی برای گربه ها و سگ ها سمی است.

Dieffenbachia amoena :به دلیل طبیعت راحت بودن یک گیاه خانگی بسیار محبوب است. گیاهانی که نور کم یا آب کمی دریافت می کنند به سادگی رشد گیاهانی که از آنها مراقبت مناسب می کنند ، نخواهند بود.این بومی هند غربی در شرایط مناسب گل می دهد.اما این گلها چشمگیر نیستند. زیبایی گیاه عصای گنگ از الگوی منحصر به فرد موجود در هر برگ ناشی می شود.

شکل ظاهری:

هر گیاه دارای برگهایی است که نزدیک رگ آنها زرد است و به طور ناگهانی به سمت لبه برگ سبز تیره می شود. این انتقال ، حتی در همان برگ ، تصادفی است و باعث ایجاد نوارها و

لکه های زرد و سبز در امتداد بدن برگ می شود.این برگها از سیستم ساقه مرکزی رشد می کنند. طول هر برگ در نهایت به حدود 20 اینچ (47 سانتی متر) طول و 10 اینچ (25 سانتی

متر) عرض می رسد.

شرایط نگهداری انواع دیفن باخیا – Dumb Cane Plant

گلدهی:اگرچه این گیاه گاهاً جوانه هایی به طول 5 اینچ (12 سانتی متر) تولید می کند ، اما فقط در شرایط عالی شکوفا می شوند. این شکوفه ها سبز و نسبتاً چشمگیر نیستند.بیشتر صاحبان گیاهان هنگام ظهور جوانه ها را از بین می برند.زیرا باعث هدر رفتن انرژی گیاه می شوند. همیشه به دلیل خاصیت سمی بودن شیره ، دستان خود را کاملاً بشویید.

سمی:این گیاه سمی است و نباید در نزدیکی کودکان یا حیوانات خانگی (گربه و سگ) مجاز باشد. شیره گیاه ترش است و هنگام بلع می تواند گلو و تارهای صوتی را بی حس کند و باعث خاموش شدن قربانی تا دو هفته تا از بین رفتن سم شود. این شیره برای پوست بسیار تحریک کننده است و هرگونه تداخل با گیاه که منجر به قرار گرفتن در معرض شیره می شود باید کاملاً شسته شود.

شرایط نگهداری انواع دیفن باخیا

شرایط نگهداری انواع دیفن باخیا – Dumb Cane Plant

دما:

Dieffenbachia amoena وقتی رشد می کند که دمایی که در معرض آن قرار دارد بین 65-75 ºF (18-23 ºC) باشد ، بهترین رشد را می کند. در خارج از این منطقه دما ، رشد با سرعت بسیار کمتری ادامه خواهد یافت ، با شدت تحمل از 40-90 ºF (4-35 ºC) فراتر از این حد ، گیاه رشد را متوقف می کند و ممکن است با قرار گرفتن در معرض طولانی مدت بمیرد.

نور:

این گیاه نور خورشید روشن و غیر مستقیم را برای رشد مطلوب ترجیح می دهد. شرایط نوری را تا سایه کامل می پذیرد و رشد متوقف را ادامه می دهد. آفتاب کامل باعث سوختن برگها می شود.

آبیاری:

برای داشتن بهترین نتیجه ، سطح بالای خاک گیاه گیاه عصای لال را همیشه مرطوب نگه دارید. دوره های طولانی غفلت آبیاری را تحمل می کند ، اما برگ ها شروع به جمع شدن می کنند. آبیاری باعث سفتی برگها می شود. قبل از جابجایی گیاه اجازه دهید خاک خشک شود. این باعث می شود که برگ ها لاستیک تری داشته باشند که از روند کار بهتر زنده بمانند.

خاک:

این گیاه در مورد شرایط خاک خود انتخابی نیست. تقریباً در هر مخلوط خاک به جز مخلوط شن و گل ارکیده رشد خواهد کرد. برای بهترین نتیجه ، باید از مخلوط یک به یک گلدان و پرلیت استفاده شود.

کود:

برای ترغیب گیاه به رشد سریعتر ، ممکن است هر ماه یکبار مخلوط کامل کود استاندارد و متعادل معرفی کنید. لقاح بیش از حد باعث شروع ریزش برگ در گیاه می شود.

شرایط نگهداری انواع دیفن باخیا – Dumb Cane Plant

گلدان مجدد:

این گیاه باید سالانه چگالی ریشه آن را در بهار بررسی کند. اگر ریشه ها متراکم می شوند ، گلدان را به اندازه بزرگتر گلدان کنید. قبل از پیوند یک هفته آبیاری را کاهش دهید.

رطوبت: رطوبت طبیعی اتاق خوب است.

تکثیر:

این گیاه از طریق قلمه های رشد جدید یا از بین رفتن ساقه های جوان که در کنار گیاه رشد می کنند ، تکثیر بهتری دارد. این پهلوها را در ماسه مرطوب قرار دهید تا ریشه شروع به نشان دادن کند ، سپس به حالت قائم به خاک منتقل کنید.

مشکل مشترک

این گیاه فقط در صورت قرار گرفتن در معرض نور شدید و غیرمستقیم خورشید شکوفه های جوانه های خود را تولید می کند. جوانه هایی که از انتها قهوه ای می شوند باید بلافاصله از گیاه خارج شوند.

جهت خرید کود خوشفرمی برگ این گیاه کلیک نمائید

جهت خرید کود تقویتی این گیاه کلیک نمائید

سایت رسمی آکادین کانادا

دیدگاهتان را بنویسید