نگهداری افوربیا تریگونا – Euphorbia trigona

نگهداری افوربیا تریگونا - Euphorbia trigona

درخت شیر ​​آفریقایی (Euphorbia trigona) بومی آفریقای مرکزی است. این گیاه اغلب به عنوان پرچین در آنجا رشد می کند ، برای رشد سریع و مشتاقانه آن مفید است ، اگرچه ریشه های آن مهاجم نیستند. گرچه شباهت زیادی به کاکتوس دارد اما در واقع یک گیاه آبدار است.

این نام های مردمی زیادی دارد ، از جمله کاکتوس شمعدان ، کاکتوس کلیسای جامع ، کاکتوس دوستی ، گیاه موفق. یا کاکتوس خوش شانس (انتساب خوش شانس احتمالاً به دلیل رشد سریع و تکثیر آسان آن است). در تمام طول فصل رشد خود سرسبز و سبز باقی می ماند و رشد جدید نسبت به گیاه پایه دارای رنگ سبز روشن تری است.

رقم Rubra یا Royal Red به دلیل رنگ آمیزی چشمگیر بسیار محبوب است: در اواخر فصل رنگ های قرمز روشن به خود می گیرد.

درخت شیر ​​آفریقایی عمر طولانی دارد و می تواند بسیار شدید رشد کند ، 30.48 تا 60.96 سانتی متر در سال ، و در مجموع 2.43 متر قد. اگر در محیط داخلی رشد کند ، تقریباً به نیمی از قد می رسد. آنها توسط بسیاری از باغداران در ایالت های دارای آب و هوای خشک که در آن درجه حرارت در شب به زیر 10 درجه سانتی گراد نمی رسد ، مانند مناطقی از تگزاس ، آرکانزاس و آریزونا ، رشد می کنند.

نگهداری افوربیا تریگونا – Euphorbia trigona

نام گیاه شناسی : Euphorbia trigona
نام مشترک : درخت شیر آفریقایی ، بوش شیر آفریقایی
نوع گیاه : ساکولنت
اندازه بالغ : 1.82-2.43 متر
قرار گرفتن در معرض آفتاب : خورشید غیر مستقیم به سایه جزئی
نوع خاک : متوسط ، دارای زهکشی مناسب
pH خاک : 6.1 تا 7.8 (خفیف اسیدی تا ملایم قلیایی)
شکوفه دهی : بهار ، تابستان
رنگ گل : سفید (فقط در فضای باز)
مناطق بومی : آفریقای مرکزی
سمیت  : برای انسان و حیوان سمی است

مراقبت از درخت شیر آفریقایی – Euphorbia trigona

درخت شیر آفریقایی به عنوان یک منظره تزئینی در سراسر آمریکای جنوبی و در مناطق مدیترانه ای اروپا محبوب است. اندازه چشمگیر آن باعث می شود گیاه مورد پسند علاقه مندان باشد و ممکن است نیاز به آموزش از طریق هرس و لکه گیری داشته باشند.

تکثیر درخت شیر آفریقا نیز نسبتاً آسان است ، شبیه کاکتوس ، جایی که شخص به راحتی یکی از “بازوها” و ریشه های محیط گلدان را می شکند.

درخت شیر آفریقایی نیز بسیار مقاوم در برابر خشکسالی است و برای استفاده زیاد از آن مفید است.

از آنجا که آنها بسیار بلند می شوند اما دارای یک سیستم ریشه نسبتاً کوچک هستند ، می توانند از بین بروند ، بنابراین آنها را هرس کنید و در صورت لزوم از لکه استفاده کنید .

نور

این ساکولنت نور غیر مستقیم اما درخشان خورشید را دوست دارد. یک پنجره رو به جنوب در داخل خانه یا یک مکان در فضای باز با آفتاب جزئی به خوبی کار می کند. آفتاب کامل مناسب است تا زمانی که تابستان ها خیلی داغ نباشند. آبیاری اضافی ممکن است برای جبران نور زیاد خورشید مورد نیاز باشد.

خاک

این گیاه در مورد خاک خیلی کلافه نیست اما زهکشی خوب ضروری است. خاکهای رس سنگین ممکن است رشد را مختل کرده و مانع از تخلیه شوند. از آنجایی که این گیاه گزینه مناسبی برای استفاده ناخوشایند است ، خاکهای شنی مناسب هستند و احتمالاً لومهای شنی از همه بهتر کار می کنند.

آب

درخت شیر ​​آفریقایی که آبدار است ، به آب زیادی احتیاج ندارد. اگر خشکسالی بسیار بدی وجود دارد ، آبیاری اضافی را در ریشه در نظر بگیرید. اما در غیر این صورت میزان بارندگی طبیعی باید کافی باشد. نمونه های داخل خانه باید هفته ای یکبار متوسط ​​آبیاری شوند. بگذارید خاک بین هر آبیاری خشک شود تا از زیستگاه طبیعی آن تقلید کند.

دما و رطوبت

این گیاه متحمل به خشکی از آب و هوای خشک یا خشک برخوردار است و می تواند دمای نسبتاً گرم را تحمل کند. اگر گیاه در محلی با تابستانهای بسیار گرم پرورش یابد ، گیاه باید در نقطه ای با نور غیر مستقیم خورشید یا سایه جزئی قرار گیرد ، تا از گرم شدن بیش از حد جلوگیری شود. این گیاه به هیچ رطوبت اضافی احتیاج ندارد و رشد آن در محیطی که بیش از حد مرطوب است ممکن است باعث ایجاد مسائلی مانند قارچ یا آفت شود.

کود

در فصل رشد گیاه در بهار و تابستان ، ماهی یک بار آن را با کود محلول در آب تقویت کنید.

جهت خرید کود مخصوص کاکتوس کلیک نمائید

نگهداری افوربیا تریگونا – Euphorbia trigona

آیا افوربیا تریگونا سمی است؟

شیره سفید شیری مسئول نام رایج این گیاه نیز تحریک کننده پوست و همچنین سم دهان است. بنابراین گیاه را با احتیاط اداره کنید. هنگام کار با درخت شیر ​​آفریقایی از دستکش محافظ استفاده کرده و دست ها را بشویید.

علائم مسمومیت

اگر انسان یا حیوانات هر بخشی از گیاه را که روی آن شیره دارد مصرف کنند. یا اگر هر ماده شیره ای استفاده شود یا خورده شود ، ممکن است پوست و یا چشم دچار سوزش ، قرمزی ، تاول و تورم شوند.

شیره در چشم می تواند باعث التهاب ملتحمه شود. خوردن شیره لب ها ، زبان و گلو را تحریک می کند. پوست را بشویید و بلافاصله چشم های شیره را بشویید. اگر علائم شدید است ، بلافاصله به دنبال کمک پزشکی باشید.

هرس

درختان شیر آفریقایی همیشه به هرس احتیاج ندارند. اما از آنجا که آنها بسیار بلند می شوند ، اما دارای یک سیستم ریشه ای نسبتاً کوچک و کم عمق هستند ، غیر معمول نیست که سنگین شوند و یا حتی سرنگون شوند. بنابراین هرس ممکن است لازم باشد. برای هرس ساقه ها از چاقوی تیز و استریل استفاده کنید. برش خشک شده و به خودی خود پینه ایجاد می کند. اطمینان حاصل کنید که گیاه از دو طرف متعادل است زیرا سیستم ریشه کم عمق نمی تواند همیشه گیاهی را نگه دارد که از یک طرف بیش از حد سنگین باشد.

نگهداری افوربیا تریگونا – Euphorbia trigona

تکثیر درخت شیر ​​آفریقایی

درخت شیر ​​آفریقایی به راحتی تکثیر می شود. شما فقط به یک قیچی یا هرس دستی و ظرفی با محیط گلدان احتیاج دارید. هنگام دستكش كردن مانند دستكش های سنگین از وسایل محافظتی مناسب استفاده كنید و اگر شیره شیر را روی پوست خود گرفتید بلافاصله بشویید. در اینجا مراحل آسان وجود دارد:

یکی از “بازوها” را با قیچی های تیز یا قیچی در قاعده آن ببرید.

بازو را با آب سرد در حال شستشو تا زمانی که متوقف شود ، از بین برود.

اجازه دهید بازو به مدت پنج تا هفت روز در یک نقطه خشک روی حوله کاغذی و در معرض آفتاب مستقیم قرار بگیرد تا نوک بریده شده بتواند پینه بزند (این از پوسیدگی جلوگیری می کند).

توجه: بسیاری از پرورش دهندگان مرحله کالوس را دور زده و به محض برش مستقیم آن را در خاک قرار می دهند. با این روش رشد باید در عرض سه هفته انجام شود.

پس از تشکیل پینه ، می توانید آن را در گلدان کوچکی (عرض حدود 4 اینچ) بکارید.

قلمه را بکارید تا حدود یک اینچ زیر خاک قرار بگیرد.

یک لایه البته سنگ ریزه در بالای خاک اضافه کنید تا به قائم ماندن قلمه کمک کند.

گلدان را در یک منطقه گرم و با دمای بین 65 تا 75 درجه فارنهایت قرار دهید. باید خوب روشن شود اما از آفتاب مستقیم خارج شود.

این قلمه باید ظرف دو ماه ریشه بزند.

به محض مشاهده رشد ، گیاه را در گلدان کمی بزرگتر و 6 سانتی پیوند دهید.

چگونه درخت شیر ​​آفریقایی را از بذر پرورش دهیم؟

اگرچه می توانید گیاه را از طریق بذر رشد دهید. اما معمولاً توصیه نمی شود. یافتن بذرها دشوار است و جوانه زدن آنها حتی دشوارتر و کند است. بهتر است گیاه با استفاده از قلمه ها تکثیر شود. اگر بذر پیدا کردید ، آنها را در خاک خوب زهکشی کنید.

نگهداری افوربیا تریگونا – Euphorbia trigona

گلدان و تعویض خاک درخت شیر ​​آفریقایی

زهکشی مناسب و کاهش خطر آبگیری بیش از حد این گیاه از موارد مهم هنگام گلدان سازی و بارگیری مجدد است. درخت شیر ​​آفریقایی در گلدان سفالی معمولی که آب را جذب می کند ، بهترین عملکرد را خواهد داشت.

از گلدان های لعاب دار که آب را به خوبی جذب نمی کنند ، خودداری کنید. این امر خطر آبگیری بیش از حد گیاه را افزایش می دهد. یک خاک شنی یا یک گلدان مخلوط فرموله شده برای ساکولنت ها امکان تخلیه بهتر آب را فراهم می کند. برای کمک به زهکشی ، لیکا یا پرلیت را نیز به خاک گلدان اضافه کنید.

جابجایی مجدد گیاه هر سال یا دو سال در گلدان بزرگتر با ادامه رشد ، اطمینان حاصل خواهد کرد که فضای کافی برای ریشه ها وجود دارد تا گیاه را در جای خود نگه دارد. هرچند به طور بالقوه با کمی کمک لکه دار. برای تکثیر یک درخت شیر ​​بسیار بزرگ آفریقایی ممکن است دو نفر طول بکشد تا گیاه در طی مراحل آسیب نبیند. هنگام کار با این گیاه از تجهیزات و دستکش محافظ استفاده کنید.

زمستان گذرانی

درختان شیر آفریقایی در سرما دوام نخواهند آورد. اگر دما به زیر 10 یا 12 درجه سانتی گراد برسد ، معمولاً شکوفا نخواهند شد.

اگر افوربیا در گلدان است ، آن را به داخل خانه بیاورید. آن را در اتاقی با گردش هوا مناسب قرار دهید تا از رطوبت هوا کم شود. آن را نزدیک پنجره ای با نور روشن ، اما در پنجره ای با نور غیر مستقیم خورشید تنظیم کنید.

آفات و بیماری های شایع

افوربیا تریگونا معمولاً از نظر آفات یا بیماریها مشکلی ایجاد نمی کند. با این حال ، مواظب نخهای پنبه مانند ساخته شده توسط حشره های چوبی روی درختان شیر آفریقایی باشید. برای از بین بردن آنها ، از سموم دیمتوات یا کلریریفوس سمپاشی کنید.

آفت ها می تواند باعث بروز مشکلات قارچی مانند بیماری چوب پنبه شود. ساقه ها وصله هایی مانند چوب پنبه ایجاد می کنند. با قطع ساقه ها با این وصله ها گیاه را پس انداز کنید.

زرد شدن یا قهوه ای شدن گیاه نیز ممکن است نشان دهنده پوسیدگی ریشه در اثر آبیاری بیش از حد باشد. احتمالاً باید گیاه را دور بیندازید.

سایت رسمی والاگرو ایتالیا

فروشگاه اینترنتی کود وارداتی سبز نهاد

دیدگاهتان را بنویسید