شرایط نگهداری گل آنتریوم – Anthurium

شرایط نگهداری گل آنتریوم - Anthurium

مشخصات گل آنتریوم – Anthurium

آنتوریوم یک تیره از حدود 1000 گونه گیاه چند ساله است که بومی آمریکای مرکزی ، شمال آمریکای جنوبی و کارائیب است. در حالی که می توان آنها را در فضای باز در باغ و در آب و هوای گرم پرورش داد . آنتوریوم اغلب به عنوان گیاهان آپارتمانی توسط علاقه مندان که می خواهند برای گیاهی که ممکن است کلافه باشد تلاش کنند ، رشد می کند. بعضی از گونه ها بخاطر داشتن گلهای درخشان و عجیب و غریب بسیار با ارزش هستند ، در حالی که بعضی دیگر بیشتر برای شاخ و برگ آنها پرورش می یابد.

انواع گل دهنده این گیاهان از نظر جوانه های چند رنگ و سنبله های گل مانند دم قرمز یا زرد متمایز هستند. سایر ارقام دارای شاخ و برگ برگ ریز برگ و ریز ریز هستند. بسیاری از آنتوریوم ها برای رشد به رطوبت و گرمای بالایی نیاز دارند. آنها تمایل به رشد در گلخانه ها دارند و هیچ نوع آنتوریوم به خصوص برای زندگی در محیط های داخلی و خانگی بدون توجه و مراقبت زیاد مناسب نیست.

شرایط نگهداری گل آنتریوم – Anthurium

نام گیاه شناسی : Anthurnium spp.
نامهای رایج : آنتوریوم ، گل دمبرگ ، گل فلامینگو ، گل لاس
نوع گیاه : چند ساله علفی

سایز بالغ : 30.48 تا 45.72 سانتی متر ، عرض 22.86 تا 30.48 سانتی متر
نور : خورشید نور غیر مستقیم روشن
نوع خاک : مخلوط گلدان درشت و مرطوب
pH خاک : 5.5 تا 6.5 (کمی اسیدی)
زمان گلدهی : آزاد

شکوفه : رنگ قرمز ، صورتی یا سفید ، با اسپادکس متضاد
منطقه بومی : آمریکای مرکزی ، آمریکای جنوبی شمالی ، کارائیب.

مراقبت از گل آنتریوم – Anthurium

گیاهان آنتوریوم در نور شدید و غیرمستقیم رشد می کنند. آنها قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید را دوست ندارند. مگر در ماه های زمستان یا گیاهانی که با دقت سازگار شده اند. آنتوریوم های وحشی معمولاً در دمای 15.55 درجه سانتی گراد یا بالاتر از آن زندگی می کنند و انواع شاخ و برگ ها درجه حرارت حتی گرمتر را ترجیح می دهند. اگر دما به زیر این سطح کاهش یابد ، گیاه آسیب می بیند.

آنتوریوم های گلدان مخلوط خاک غنی اما خوب تخلیه را ترجیح می دهند که باید مرطوب نگه داشته شود اما مرطوب نباشد. یک مخلوط گلدان مخصوص ارکیده ها ، با چند مشت شن و چند مشت پیت ماس ​​که در آن مخلوط شده اند ، ایده آل است.

در تنظیمات طبیعی ، بسیاری از گیاهان آنتوریوم “اپی فیتیک” هستند. آنها گیاهان را به جای گیاه در خاک رشد می کنند. اگر گیاه شما قادر به تأمین هزینه خود نیست ، به آن یک سهم یا گل مینای کوچک بدهید تا از آن بالا برود.

هر زمان که گیاه گلدان خود را از ریشه پر کرد ، تعویض گلدان باید انجام شود. این می تواند هر سال یا دو بار اتفاق بیفتد . وقتی می بینید “ریشه های هوا” از سطح خاک گسترش می یابد. این نشانه ای از قابلیت تولید مجدد گیاه است که همچنین زمان مناسبی برای تکثیر گیاهان جدید است.

نور

در داخل یا خارج ، آنتوریوم در نور شدید و غیرمستقیم بهترین رشد را می کند. از آفتاب مستقیم که باعث سوختن برگها می شود خودداری کنید.

خاک

آنتوریوم گلدان درشت و خوب تخلیه را ترجیح می دهد. یک ترکیب ارکیده با شن و ماسه و پیت ماس ​​اضافی که در آن مخلوط شده باشد ، یک ترکیب گلدان مناسب برای آنتوریوم ایجاد می کند.

آب

خاک باید کمی مرطوب نگه داشته شود و هرگز نباید خشک شود. قرار دادن گلدان در یک سینی از شن پر از آب به تخلیه گیاه کمک می کند و همچنین به بالا نگه داشتن سطح رطوبت کمک می کند. قبل از آبیاری دوباره اجازه دهید تا قسمت بالای خاک خشک شود.

دما و رطوبت

همه گونه های آنتوریوم گیاهان گرمسیری بومی هستند و تقلید از آن شرایط بهترین فرصت را برای موفقیت به شما می دهد. این گیاه رطوبت بالا و دمای بین 18.33 تا 29.44 درجه سانتی گراد را ترجیح می دهد. این گیاهان قابل پرورش هستند و احتمالاً در دمای 40 درجه یا کمتر از بین می روند.

در آب و هوای خشک.یا در ماههای خشک زمستان گیاه را روزانه غبارآلود کنید تا سطح رطوبت را بالا نگه دارد. برای شما لازم است که در ماههای خشک به طور مداوم یک دستگاه رطوبت ساز استفاده کنید.

کود

استفاده از کود مایع در تمام دوره رشد بی خطر است و توصیه می شود. از کودی با فسفر زیاد استفاده کنید و هر دو هفته یکبار تقویت کنید.

جهت خرید کود فسفر بالا آمریکایی , آلمانی کلیک نمائید.

شرایط نگهداری گل آنتریوم – Anthurium

تکثیر آنتریوم

یک راه آسان برای ایجاد آنتوریوم جدید این است که “ریشه های هوا” را که بالاتر از سطح خاک گلدان رشد می کنند. غوطه ور کنید این قطعات ریشه را در هورمون ریشه زایی قرار دهید. و آنها را در یک گلدان جدید با مخلوط گلدان تازه بکارید. ریشه ها در طی چهار تا شش هفته شروع به جوانه زدن ساقه و برگ می کنند.

آنتوریوم را می توان از طریق قلمه ها نیز تکثیر کرد. ساقه ای به طول حداقل 15.24 سانتی متر با دو یا سه دسته برگ انتخاب کنید. انتهای بریده شده ساقه را به هورمون ریشه آغشته کنید و سپس آن را در مخلوط گلدان تا اولین دسته برگ بکارید. هنگامی که آن را کاشتید ، سپس هر زمان که خاک خشک شد ، آن را کاملاً آبیاری کنید. برای تأمین رطوبت هر هفته برش را غبارآلود کنید. این قلمه باید طی چهار تا شش هفته ریشه ایجاد کند و شاخه های رشد جدید به زودی دنبال می شوند.

تعویض خاک و گلدان

وقتی آنتوریوم گلدان خود را با ریشه پر کرد و شروع به ریشه های هوای فراوان کرد. زمان آن است که تکثیر کنید. به طور معمول ، این هر دو سال یا بیشتر لازم است. گیاه را به گلدان منتقل کنید که فقط کمی بزرگتر از گلدان قدیمی باشد .بیش از 5 یا 6  سانتی متر بزرگتر. گلدان را فقط در حدود 1/3 پر از مخلوط گلدان پر کنید. سپس گیاه را روی خاک قرار دهید و خاک اضافی اطراف پایه را به آرامی بسته بندی کنید ، تا حدی که گیاه در گلدان قدیمی خود دفن شده است.

از آنجا که طی هفته های بعدی ریشه های هوای جدید در بالای خاک تشکیل می شود . مخلوط گلدان اضافی را به آرامی در اطراف ریشه های در معرض بسته بندی کنید.

شرایط نگهداری گل آنتریوم – Anthurium

انواع گل آنتریوم – Anthurium

انواع متداول فروخته شده به عنوان گیاهان خانگی عبارتند از:

A. andreanum:

این برگها دارای برگهای قلبی شکل هستند که تا 30.48 سانتی متر رشد می کنند. گلهایی در رنگ های قرمز ، سفید ، صورتی و متنوع موجود است. آنها با یک سنبله گل مستقیم مشخص می شوند.

A. scherzerianum:

بخشنده ترین آنتوریوم است ، دارای یک سنبله گل نارنجی پیچش یا حلقه و برگها به شکل پیکان است.

آنتوریوم گیاهان کلکسیونی است و بسیاری از باشکوه ترین گونه ها به ندرت در خارج از گلخانه ها و باغ های گیاهان یافت می شوند. گونه های دیگر که معمولاً کمتر مورد توجه قرار می گیرند عبارتند از:

A. crystallinum:

این برگها دارای برگهای سبز عمیق و مخملی با دنده های سفید برجسته هستند. عرض برگها تا 60.96 سانتی متر رشد می کند.

A. faustinomirandae:

گیاهی به اندازه هیولا با برگهای مقوای سفت که طول آن تا 152.40 سانتی متر می رسد. این تقریباً منحصراً یک گیاه گلخانه ای است.

A. crystallinum:

این برگها دارای برگهای سبز عمیق و مخملی با دنده های سفید برجسته هستند. عرض برگها تا 60.96 سانتی متر رشد می کند.

A. faustinomirandae:

گیاهی به اندازه هیولا با برگهای مقوای سفت که طول آن تا 152.40 سانتی متر می رسد. این تقریباً منحصراً یک گیاه گلخانه ای است.

شرایط نگهداری گل آنتریوم – Anthurium

آفات و بیماری های شایع

این گیاهان در معرض برخی از آفات مشابه قرار دارند که معمولاً بیشتر گیاهان آپارتمانی را تحت تأثیر قرار می دهد. جلبک های پوستی ، کنه های عنکبوت ، مگس سفید و ترازو. برای درمان این موارد می توان از سم های مخصوص این آفات استفاده کرد.

اگر در مکان های خشک یا کدر باشد. شاخ و برگ موجود در آنتوریوم ممکن است سوزانده شود. در موارد نادر ، ممکن است پوسیدگی قارچ ، تورم یا لکه های برگ ایجاد شود.

سایت رسمی والاگرو ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید