شرایط نگهداری پپرومیا – Peperomia

شرایط نگهداری پپرومیا - Peperomia 

چگونه از گیاه Peperomia مراقبت کنیم؟

پپرومیا گیاهان شگفت انگیزی برای رشد در محیط داخلی است زیرا دارای ویژگی های بسیاری است که گیاهان خانگی ایده آلی است.

آنها با تنوع زیادی از شاخ و برگ های زیبا و تحمل طیف وسیعی از شرایط رشد ، برای هر کسی که بخواهد مجموعه گیاهان خانگی خود را گسترش دهد ایده آل است.

درباره گیاهان Peperomia

پپرومیا بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان ، به ویژه آمریکای مرکزی است. بیشتر آنها گیاهان چند ساله فشرده ای هستند. که به جای شاخ و برگ های زینتی خود پرورش می یابند ، به جای گل هایشان ، کاملاً غیر چشمگیر.

در شکل ظاهری گیاهان Peperomia تنوع قابل توجهی وجود دارد و این یکی از موارد جالب در مورد آنها است.

گیاهان پپرومیا به طور معمول جمع و جور هستند ، به ندرت در محیط داخلی بیش از 12 اینچ رشد می کنند ، و آنها را برای ظروف ، بالکن ها یا فضاهای داخلی کوچک ایده آل می کند. آنها به طور معمول دارای ساقه های محکم و بسیاری از آنها دارای برگ های گوشتی ، با ویژگی های آبدار هستند.

ارتفاع و گسترش

اگرچه گونه های بسیاری از گیاهان پپرومیا وجود دارد ، اما همه آنها کوچک و کم رشد هستند ، رشد بیشتر آنها از یک پا (30 سانتی متر) و فقط تعداد کمی از آنها تا 2 فوت (60 سانتی متر) رشد نمی کند. انواع بوته ای و انتهایی وجود دارد ، اما گسترش بالغ اکثر پپرومیا فقط تقریباً 8-12 اینچ (20-30 سانتی متر) است.

به همین دلیل ، آنها گیاهان آپارتمانی ایده آل را برای فضاهای کوچک می سازند و فقط به تعداد کمتری احتیاج دارند.

شرایط نگهداری پپرومیا – Peperomia

شرایط نگهداری پپرومیا - Peperomia 

هر چند وقت یکبار به پپرومیا آب می دهید؟

شما باید یک گیاه پپرومیا را آبیاری کنید که 1-2 سانتی متر بالای خاک کاملا خشک شود و سپس گیاه را کاملا آبیاری کنید.

آبیاری گیاهان پپرومیا نکته ای است که معمولاً همه چیز به اشتباه پیش می رود. آبیاری بیش از حد مسئله شماره یک است که مردم هنگام نگهداری گیاهان پپرومیا در خانه خود دارند.

بسیاری از ما تمایل به از بین بردن گیاهان آپارتمانی را با مهربانی با کمی اشتیاق به آب قابلمه داریم.

علائم آبیاری بیش از حد گیاهان پپرومیا می تواند ساقه های پوسیده ، پژمرده یا زرد شدن برگ ها ، گلدان سنگین و خاک غرقاب باشد.

من بطور معمول فقط گیاهان پپرومیای خود را هر 7-10 روز آبیاری می کنم ، اما همیشه خشکی خاک را به جای زمان آبیاری آخرین بقای آنها هدایت می کنم.

Peperomia به نور احتیاج دارد

گیاهان پپرومیا در نور شدید و غیر مستقیم خورشید بهترین عملکرد را خواهند داشت. طاقچه پنجره رو به شرق یا غرب در بیشتر مواقع سال برای آنها ایده آل است. تنها چیزی که باید مراقب آن باشید این است که در طول ماه های تابستان بیش از حد به نور مستقیم خورشید نرسند . زیرا این امر می تواند باعث سوزش برگ شود.

اگر گیاه پپرومیا را در جایی قرار دهید که از نور کافی برخوردار نباشد . با کشش به سمت نور موجود تمایل به لگی شدن دارد.

اگر این اتفاق بیفتد ، می توانید آن را به راحتی هرس کنید تا ظاهر فشرده گیاه حفظ شود. فقط در صورت بروز چنین شرایطی گیاه را به مکان مناسب تری منتقل کنید.

الزامات رطوبت پپرومیا

اگرچه آنها شهرت زیادی در مورد نیاز به میزان رطوبت بالا دارند ، اما در اکثر انواع این مورد صدق نمی کند. بسیاری از گیاهان پپرومیا دارای برگ های آبدار هستند ، بنابراین می توانند سطح رطوبت کم و آبیاری کم آب را تحمل کنند. این باعث می شود آنها یک گیاه خانگی ایده آل باشند . جایی که سطح رطوبت بسیاری از فضاهای داخلی نسبتاً کم است.

بدیهی است که نیاز به رطوبت بسته به نوع گیاه پپرمیا که شما دارید متفاوت خواهد بود. بهترین راهنما ، نگاه کردن به برگها است و هرچه برگهای ضخیم و شاداب به نظر برسند ، سطح رطوبت کمتری گیاه را تحمل می کند.

شرایط نگهداری پپرومیا – Peperomia

شرایط نگهداری پپرومیا - Peperomia 

چه خاکی برای گیاهان Peperomia

با توجه به اینکه آبیاری بیش از حد یکی از مشکلاتی است که باید از آن اجتناب شود . مخلوط گلدان تخلیه چاه برای گیاهان پپرومیا ضروری است. مخلوط مساوی پیت ماس و پرلیت یا ماسه درشت معمولاً گزینه خوبی است.

تعویض گلدان گیاهان Peperomia

بیشتر گیاهان Peperomia به دفعات زیاد احتیاج ندارند و به طور معمول در گلدان هایی که کمی به طرف کوچک قرار دارند بهتر عمل می کنند. بنابراین در صورت تمایل گیاه پپرومیا را در گلدان موجود خود نگه دارید . زیرا بعید است صدمه زیادی به آن وارد کنید.

به طور کلی ایده خوبی است که گیاهان Peperomia را هر 2-3 سال یکبار احداث کنید تا از جمع شدن بیش از حد مخلوط گلدان جلوگیری شود . که باعث کاهش زهکشی با گذشت زمان می شود. می توانید Peperomia خود را در یک گلدان با اندازه مشابه یا در صورت تمایل کمی بزرگتر ، مجدداً ذخیره کنید.

گلدان جدید خود را از قبل با مخلوط گلدان مناسب که در بالا توضیح داده شد آماده کنید. نیمی از مخلوط گلدان جدید را به گلدان اضافه کنید و نیمه دیگر را کنار بگذارید.

Peperomia را به آرامی از گلدان فعلی آن خارج کرده و با دقت هرچه بیشتر مخلوط گلدان قدیمی را از اطراف ریشه جدا کنید.

گیاه را با احتیاط به گلدان جدید منتقل کنید و سپس شروع به افزودن باقیمانده مخلوط گلدان در اطراف گیاه کنید. مخلوط گلدان را به آرامی در اطراف ریشه ها محکم کنید ، اما زیاد آن را فشرده نکنید.

در آخر ، گیاه را کاملاً آبیاری کنید تا اطمینان حاصل شود که گیاه به خوبی در خانه جدید خود مستقر می شود.

گونه های پپرومیا کودهای بسیار کمی دارند و اگر کود دهی بیش از حد نسبت به کودهای خیلی کم انجام دهید . احتمالاً دچار مشکل خواهید شد.

من تمایل دارم که یک بار در ماه در فصل رشد برای گیاهان پپرومیا از یک کود محلول در آب 20-20-20 متعادل استفاده کنم.

باید کاملاً مراقب باشید که گیاهان پپرومیا بیش از حد کودده نشود.

زیرا این امر می تواند باعث ایجاد ترکیبی از مشکلات در نتیجه سمیت برخی مواد مغذی و کمبود برخی دیگر شود که منجر به ناراحتی گیاه شما خواهد شد.

شرایط نگهداری پپرومیا – Peperomia

چگونه پپرومیا را هرس می کنیم؟

در مورد هرس گیاهان پپرومیا نیازی به حساسیت بیش از حد نیست. آنها هرس را به خوبی تحمل می کنند ، بنابراین خود را حفظ نکنید.

یکی از دلایلی که من گیاهان پپرومیا را دوست دارم ظاهر ظریف و جمع و جور آنها است .

بنابراین من معمولاً نسبت به هرس کردن معدن برای حفظ ظاهر زینتی آنها بسیار تهاجمی هستم.

به غیر از اهداف آرایشی ، شما باید از این فرصت استفاده کرده و هر گونه رشد مرده و برگ را که علائم آسیب یا بیماری را نشان می دهد ، از بین ببرید.

به موقع تشخیص شاخ و برگ های ناسالم ، از بین بردن آن و جلوگیری از عود مجدد مشکل راهی مهم برای حفظ سلامت گیاه است.

چگونه پروپرمیا را گسترش دهیم – تکثیر گیاه

ازدیاد گیاهان Peperomia واقعاً آسان است و این یک روش عالی برای گسترش مجموعه گیاهان یا به اشتراک گذاشتن گیاهان دوست داشتنی خود با دوستان و اقوام است.

دو روش اصلی برای تکثیر گیاهان پپرومیا وجود دارد – قلمه برگ و قلمه ساقه.

روشی که استفاده می کنید به گونه های پپرومیا که دارید و به اولویت فردی شما بستگی دارد. نکته ای که باید توجه داشت این است که انواع متنوع پپرومیا با قلمه زدن ساقه بهتر تکثیر می شوند زیرا با اطمینان بیشتری تنوع برگ را حفظ می کند.

شرایط نگهداری پپرومیا – Peperomia

تکثیر پپرومیا توسط قلمه های برگ

زودتر از موعد مقرر سینی تکثیر یا گلدان های خود را آماده کنید. از مخلوطی برابر از کمپوست گلدان و پرلیت استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که سینی تکثیر و کلیه وسایلی که استفاده می کنید تمیز و در حالت ایده آل عقیم هستند .

زیرا بزرگترین مسئله بیماری قارچ است که می تواند از موفقیت شما در تکثیر پپرومیا جلوگیری کند.

یک برگ سالم از گیاه جدا کنید. این را می توانید در پایه ساقه یا کمی ساقه چسبیده بردارید. برای این کار از یک قیچی تیز یا قیچی هرس استفاده کنید.

برای تکثیر می توانید از برگهای کامل استفاده کنید . اما من توصیه می کنم برگ را از عرض عرض برگ به دو قسمت ببرید.

لبه های بریده شده برگ را به پودر ریشه آغشته کنید. این باعث رشد ریشه های جدید می شود.

با چاقو یا قاشق یک کانال کوچک در محیط گلدان ایجاد کنید . بنابراین می توانید برش برگ خود را به راحتی 1-2 سانتی متر درون مخلوط گلدان قرار دهید.

قلمه را با لبه بریده شده برگ به پایین وارد خاک کنید و خاک گلدان را در اطراف قلمه محکم کنید.

محیط گلدان را کاملاً آبیاری کنید.

قلمه ها را بپوشانید. یا از یک سینی تکثیر پوشیده استفاده کنید . یا می توانید با استفاده از کیسه پلی اتیلن بالای گلدان گیاه بداهه نوازی کنید.

شما باید گیاهان تکثیر را در دمای معمولی فضای داخلی و در محیط غیر مستقیم در معرض نور قرار دهید.

برای جلوگیری از تجمع رطوبت بیش از حد که خطر ابتلا به بیماری های قارچی را در بر دارد . هر چند روز برای چند ساعت درپوش را بردارید.

اولین چیزی که ممکن است متوجه شوید ، ایجاد ریشه های جدید از لبه بریده شده برگ است. به دنبال این ، شاخه جدیدی را مشاهده خواهید کرد و در نهایت برگها شروع به رشد می کنند.

هنگامی که گیاهان به طور شاداب رشد می کنند و چندین مجموعه جدید برگ تولید می کنند . می توان آنها را در گلدان های جداگانه گلدان کرد.
احساس نکنید که گیاهان جدید خود را خیلی زود گلدان کنید . زیرا پپرومیاها تمایل به ساختاری ریشه ای کم عمق دارند و برای مدتی در یک سینی تکثیر بیش از حد محدود نخواهید شد.

شرایط نگهداری پپرومیا – Peperomia

تکثیر پپرومیا توسط قلمه های برگ

زودتر از موعد مقرر سینی تکثیر یا گلدان های خود را آماده کنید. از مخلوطی برابر با کمپوست گلدان و پرلیت استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که سینی تکثیر و همه وسایل را استفاده می کنید اگر تمیز کنید و در صورت ایده آل عقیم وجود دارد . زیرا بزرگترین بیماری بیماری قارچ است که می تواند در صورت موفقیت شما در تکثیر پاپرومیا جلوگیری کند.

یک برگ سالم از گیاه جدا کنید. این را می توانید در پایه ساقه یا کمی ساقه چسبیده بردارید. برای این کار از یک قیچی تیز یا قیچی هر استفاده کنید.

برای استفاده بیشتر از برگهای کامل استفاده کنید . اما من توصیه می کنم برگ را از عرض دو قسمت ببرید.

لبه های براده شده برگ را به پودر ریشه آغشته کنید. این باعث رشد ریشه های جدید می شود.

با چاقو یا قاشق یک کانال کوچک در محیط گلدان ایجاد کنید . اگر بتوانید برش برگ خود را به راحتی 1-2 سانتی متر در داخل مخلوط گلدان قرار دهید.

قلمه را با لبه برگ بریده شده به پایین وارد خاک کنید و خاک گلدان را در قلعه محکم کنید.

شرایط نگهداری پپرومیا – Peperomia

محیط گلدان را کاملاً آبیاری کنید.

قلمه ها را بپوشانید. یا از یک سینی تک پوش پوشیده استفاده کنید ، یا می توانید با استفاده از کیسه پلی اتیلن بالای گلدان گیاه بداهه نوازی کنید.

شما باید گیاهان را تکثیر کنید در فضای داخلی و محیط مستقیم مستقیم در معرض نور قرار دهید.

برای جلوگیری از تجربیات رطوبت بیش از حد خطر ابتلا به بیماری های قارچی را در بر دارد . هر چند روز برای چند ساعت درپوش را بردارید.

اولین چیزی که ممکن است کشف شود . ایجاد ریشه های جدید از برگ بریده شده است. به دنبال این ، شاخه جدیدی را مشاهده کنید کرد و در نهایت برگها شروع به رشد می کند.

از آنجا که گیاهان به طور معمول شاداب رشد می کنند و چندین مجموعه جدید تولید می کنند . می توانند آنها را در گلدان های جداگانه گلدان کرد.

احساس نکنید که گیاهان جدید خود را خیلی زود گلدان کنید . زیرا پپرومیاها تمایل به ساخت ریشه شما کم عمق دارند و برای مدتی در یک سینی بیش از حد محدود نخواهید شد.

جهت خرید پک کامل کود گلهای آپارتمانی کلیک نمائید

سایت رسمی گرومور آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید