شرایط نگهداری لیندا-نخل دم اسبی

نخل دم اسبی که با نام های Beaucarnea Recurvata یا Nolina نیز شناخته می شود. یک گیاه آپارتمانی با ظاهر متمایز با ساقه قهوه ای ضخیم متورم در پایه آن است که آب را ذخیره می کند. برگ‌های بلند و باریک مجعد و سبز تیره از این پایه بیرون می‌آیند. مانند ستون آب در یک فواره.

شرایط نگهداری لیندا , نخل دم اسبی

شرایط نگهداری لیندا-نخل دم اسبی

گیاهان بسیار جوان و کوچک شبیه سنگ های بزرگی هستند که برگ ها را جوانه می زنند. اما با افزایش سن گیاه به تدریج به طور قابل توجهی بلندتر می شود. این ظاهر بالغ‌تر ظاهری دارد که به نظر ما بهتر شبیه درخت بید مینیاتوری است. شیک، کنجکاو و زیبا.

این گیاه بومی از مناطق خشک مکزیک است. و توانایی نگهداری آب در تنه پیازی. اقتباسی از آمدن از چنین مکان خشکی است.

اگرچه می‌تواند با آب و مراقبت کم زنده بماند، اما اگر به طور مکرر آبیاری شود بهترین عملکرد را دارد و از آنجایی که گیاه بسیار کند رشد می‌کند.

اگر می‌توانید به آن کمک کنید، ایده خوبی است که با آن بد رفتار نکنید.

این گیاهان فوق العاده لمسی هستند و برگ ها فقط از شما دعوت می کنند که انگشتان خود را از میان آنها بگذرانید. خبر خوب این است که آنها گهگاهی چنین محبتی را تحمل می کنند و برای مردم یا حیوانات سمی نیستند. گفته می شود، همه این گیاه می تواند مانند یک اسباب بازی سرگرم کننده برای گربه شما به نظر برسد.

ساقه قهوه‌ای آن شبیه یک پست خراشنده است و برگ‌های روبان مانند آن برای گربه‌های بازیگوش غیرقابل مقاومت است. نخل دم اسبی خود را برای سلامتی و ظاهر زیبای گیاه خود از حیوانات خانگی خود دور نگه دارید.

نخل دم اسبی

اینها گیاهان آپارتمانی با رشد بسیار کندی هستند که تمایل دارند آنها را نسبت به سایر گیاهان با اندازه مشابه گرانتر کنند. گیاهان جوان کوچک قیمت مناسبی خواهند داشت، اما گیاهان با ظاهر چشمگیرتر به میزان قابل توجهی بیشتر خواهند بود. آن‌ها گیاه خوبی را ایجاد می‌کنند و اگر به درستی درمان شوند، می‌توانند چندین دهه زندگی کنند، بنابراین می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی باشد.

نخل دم اسبی آنقدر برای ذخیره آب سازگار است که ممکن است آن را به عنوان یک گیاه ساکولنت یا شاخ و برگ در فهرست پیدا کنید. در مناطق معتدل جهان، ممکن است به عنوان یک باغ به جای یک گیاه سرپوشیده فروخته شود.

اگرچه دو گیاه می توانند متفاوت رشد کنند و در نهایت از نظر شکل و اندازه ساقه قهوه ای ضخیم متورم شده کاملاً متفاوت به نظر می رسند. اما هیچ گونه یا رقم قابل توجهی برای چیدن ندارد.

 شرایط نگهداری لیندا-نخل دم اسبی

نور

این گیاهان در بهترین زمان‌ها به کندی رشد می‌کنند و اگرچه گیاه در یک نقطه سایه‌دار خوب عمل می‌کند. اما برای رشد به نور روشن نیاز دارد. اگر بتوانید مقداری نور خورشید تهیه کنید. ظرف چند هفته خواهید دید که گیاه این گیاه را به برگهای مرئی و سرسبز تبدیل می کند. یعنی نور بیشتر مساوی رشد بیشتر است.

گیاهانی که در سایه رشد می کنند نباید به طور ناگهانی جابجا شوند و در یک مکان بسیار آفتابی فرو شوند. گیاه خود را برای چند ساعت در روز به این مکان جدید منتقل کنید و سپس دوباره برگردید. این کار را به مدت یک هفته انجام دهید تا به تغییر شدت نور عادت کند. این کار از سوختن و تغییر شکل برگها جلوگیری می کند.

آبیاری

در پایه نخل دم اسبی یک ساقه متورم ضخیم است که ظاهری چوبی دارد. این اندام ذخیره آب است که قادر است در مواقع خشکسالی از گیاه حمایت کند. این باید به شما نشان دهد که گیاه انتظار دوره های طولانی بین آبیاری را دارد. یک گیاه آپارتمانی عالی برای کسانی که به دنبال آسان بودن و نگهداری کم هستند.

اگر هر از چند گاهی فراموش کنید که به آن آبیاری کنید. ذخایر آب از آن حمایت می کند. اما این کار را به یک عادت تبدیل نکنید وگرنه گیاهی زنده به جای رشد یافته خواهید داشت.
رطوبت

آن را از مناطق فوق العاده خشک دور نگه دارید، مانند آنچه در اطراف رادیاتور در حال کار است. اگر رطوبت خیلی کم باشد. لبه‌ها و نوک برگ‌ها قهوه‌ای می‌شوند. اما در غیر این صورت رطوبت خیلی مهم نیست.

تغذیه

یک کود همه منظوره خوب خواهد بود. این گیاهان بیش از حد گرسنه نیستند و بنابراین تغذیه سبک هر ماه یک بار در بهار و تابستان کافی خواهد بود.

شرایط نگهداری لیندا-نخل دم اسبی

درجه حرارت

وقتی نوبت به دمای مورد نیاز می رسد، بر خلاف بسیاری از گیاهان آپارتمانی، نخل دم اسبی تقریباً مقاوم است و دمای تقریباً زیر صفر را می پذیرد. با این حال قرار دادن گیاه شما در معرض چنین دمای پایینی مطمئناً تصادفی است و یک اتفاق عادی نیست. درست است؟

برای ایمن بودن، سعی کنید هرگز کمتر از 7 درجه سانتیگراد (45 درجه فارنهایت) نروید و اگرچه دماهای بالاتر قابل قبول هستند. باید سطوح خوبی از رشد در حدود 21 درجه سانتیگراد (70 درجه فارنهایت) داشته باشید.

گلدان مجدد

اگر به خوبی رشد می کند. می توانید سالی یک بار گلدان را مجدداً تعویض کنید. اگر شرایط خیلی خوب نیست یا می خواهید اندازه گیاه را محدود کنید. فقط هر 2 یا 3 سال یکبار گلکاری کنید.

به شرطی که ماهی یک بار یا بیشتر کود بدهید. این گیاهان آپارتمانی هنوز در گلدان های کوچک خوب عمل می کنند و اگرچه مقدار زیادی در بالای سطح می روند.

اما همانطور که در عکس زیر نشان داده شده است، ریشه ها می توانند نسبتا فشرده باشند.

وقتی زمان گلکاری فرا می رسد، نیازی به رعایت خاک یا نکات خاصی نیست. خاک استاندارد روزانه گلدان خوب است، فقط مطمئن شوید که تازه باشد و قدیمی یا استفاده نشده باشد. از نظر ظاهری و آرایشی، ممکن است بخواهید سعی کنید از یک ظرف بلند استفاده کنید تا از کشیده شدن برگ های بلند روی زمین جلوگیری کنید.

اگرچه آنها می توانند گیاهان بلندی باشند، اما فقط توپ های ریشه کوچک دارند.

شرایط نگهداری لیندا-نخل دم اسبی

تکثیر

تکثیر نخل دم اسبی بسیار دشوار است. زیرا معمولاً از طریق افست هایی که به طور دوره ای ایجاد می کند انجام می شود. مشکل این است که افست به گیاه مادر بستگی دارد و ریشه های خود را خیلی سریع ایجاد نمی کند. این به این معنی است که اگر یک افست را خیلی زود جدا کنید. به شما تکیه می کند تا همه چیز را به درستی انجام دهید.

ممکن است بخواهید از هورمون ریشه زایی برای افزایش شانس خود استفاده کنید. پس از آن باید شرایط را مانند بالا فراهم کرد.

سرعت رشد

اگر سطح نور ضعیف است یا نکات مراقبت گام به گام بالا را رعایت نمی کنید، انتظار رشد بسیار آهسته یا غیرقابل رشد را داشته باشید. وقتی شرایط مساعد است می توانید منتظر باشید.

رشد آهسته! حقیقت ساده در مورد این گیاهان این است که به کندی رشد می کنند. اگر نمی خواهید برای مدتی از لکه رشد کند عالی است. اما اگر می خواهید سریعاً به یک گیاه بلند و با شکوه تبدیل شود چندان خوب نیست.

ارتفاع / گسترش

اکثر نخل‌های دم اسبی در خانه هرگز به این ارتفاع نمی‌رسند، اما در زیستگاه طبیعی خود، تقریباً می‌توانند آسمان را در ارتفاع 15 فوتی / 4.5 متری لمس کنند. در داخل خانه آنها قد بلند خواهند کرد، اما این مدت زمان زیادی طول می کشد (نکته بالا را ببینید).

گل ها

بله، این گیاه آپارتمانی گل دارد! اما به ندرت در داخل خانه و حتی اگر آنها را دریافت کنید، قابل توجه نیستند.

آیا نخل دم اسبی سمی است؟

نه، نخل دم اسبی برای سگ، گربه یا مردم سمی نیست. اگر چه شما باید آن را از حیوانات خانگی دور نگه دارید زیرا ممکن است آنها را با اسباب بازی اشتباه بگیرند و با چنگال های تیز یا دندان های کنجکاو آسیب ببینند.

چیز دیگری مد نظر دارید؟

زمانی که برای خرید گیاه خود می‌آیید، معمولاً گلدانی با یک گیاه بالغ یا گلدان کوچک‌تری با دسته‌ای از معمولاً سه گیاه کوچک در آن پیدا می‌کنید. گلدان کوچکتر راه حلی سریع و هوشمندانه است اگر می خواهید برگها را بدون نیاز به چندین سال صبر کنید تا طولانی تر شوند. آنها را رها کنید تا رشد کنند یا اگر ترجیح می دهید آنها را جدا کنید.

سه نخل کوچک دم اسبی در یک گلدان

نحوه مراقبت از لیندا

نور متوسط تا روشن

نور خوب با مقداری آفتاب ترجیح داده می شود. از نقاط سایه دار و کم نور خودداری کنید.

آبیاری کم تا متوسط

خوب آبیاری کنید و تا زمانی که مخلوط گلدان تقریباً کاملاً خشک نشده است دیگر آبیاری نکنید.

درجه حرارت

اتاق های گرم با دمای حدود 21 درجه سانتیگراد (70 درجه فارنهایت) مورد نیاز است وگرنه گیاه رشد نخواهد کرد.

تغذیه

یک بار در ماه (یا کمتر) با استفاده از کود NPK.

جهت مشاوره برای کوددهی در واتساپ به شماره زیر مراجعه فرمائید

09149065092

جهت خرید انواع کود کلیک نمائید

مشکلات دم اسبی ( لیندا )

نوک قهوه ای ترد در انتهای برگ ها

این امر هم با افزایش سن و هم در صورتی که رطوبت هوا بسیار کم باشد اتفاق می افتد. وقتی قهوه ای شد، سبز دیگر برنمی گردد، بنابراین نوک آن را قطع کنید. سعی کنید راه هایی برای افزایش رطوبت پیدا کنید تا از این اتفاق در آینده جلوگیری کنید.

لیندای من بیش از حد آبیاری شده بود. طوقه نرم شده است؟

نتیجه هجوم بیش از حد آب و آفت گیاه آپارتمانی نخل دم اسبی”

شرایط نگهداری لیندا-نخل دم اسبی

بیش از حد آبیاری شده است؟

این گیاهان ترجیح می دهند در زیر آب قرار گیرند تا بیش از حد آبیاری شوند. همیشه بهتر است به ندرت آبیاری کنید و زمانی که آبیاری کردید آن را خوب خیس کنید.

ریشه ها با قرار گرفتن در خاک دائماً اشباع شده به خوبی کنار نمی آیند و پوسیدگی ریشه به راحتی ایجاد می شود. به خصوص اگر در نور کم رشد کنند یا درجه حرارت پایین باشد.

آفات

در قسمتی که از تاج برگ باقی مانده است، می توانید تیرگی سفید را ببینید. این اغلب کارت تلفن Mealybugs است (به زیر مراجعه کنید).

آنها ممکن است کوچک به نظر برسند، یا کار زیادی انجام ندهند، اما همیشه بهتر است وقتی آفات را دیدید، شناسایی و حذف کنید، به جای اینکه به خطر بیفتند و آسیب طولانی مدت به گیاهان آپارتمانی شما وارد کنند.

شپشک آرد آلود

شپشک آرد آلود یکی دیگر از آفات حشره مکنده شیره است. آنها تا حدودی شبیه شپش های چوبی هستند که با پشم پنبه سفید پوشیده شده اند. حذف مانند حشرات Scale است که در زیر توضیح داده شده است.

اگرچه ممکن است بتوانید بدون روح متیله این کار را انجام دهید و اگر ترجیح می دهید از مواد شیمیایی خشن استفاده نکنید، از آب استفاده کنید. می توانید از روغن چریش نیز استفاده کنید.

شرایط نگهداری لیندا-نخل دم اسبی

حشرات فلس دار

فلس یک حشره مزاحم است که شیره برگ ها را می مکد و عملکرد و رشد طبیعی گیاه را مختل می کند. به دنبال دیسک های قهوه ای کوچکی باشید که روی برگ ها پخش شده اند. باید آنها را بردارید تا حشرات (و تخم های) زیر آنها را بکشید.

جهت راهنمایی در مورد از بین بردن این آفت با شماره زیر در واتس آپ در ارتباط باشید

09149065092

نخل دم اسبی رشد نمی کند

تا زمانی که عدم رشد را با رشد آهسته اشتباه نگرفته اید. Scale، Mealybugs و آفت دیگری را که ممکن است در کمین باشد بررسی کنید. مطمئن شوید که در یک نقطه روشن قرار دارد. دما گرم است و نسبتاً اغلب آبیاری می کنید. همه اینها برای رشد گیاه ضروری است.

اگر همه این شرایط قبلاً برآورده شده‌اند و پس از چند ماه هنوز رشد فعالی نداشته‌اید. گلدان مجدد را در نظر بگیرید یا به‌عنوان آخرین راه‌حل، رژیم غذایی خود را افزایش دهید. (دوز را افزایش ندهید، فقط این کار را بیشتر انجام دهید).

من فکر می‌کنم دیدن این گیاه در فروشگاه بیشتر از جستجوی آن است. آنها در حال حاضر گیاهان آپارتمانی بیش از حد محبوب یا مد روز نیستند. اما وقتی آن را می بینید سخت است که به ظاهر عجیب و غریب و غیرعادی آن کشیده نشوید. فقط برجسته است و شما را جذب می کند.

10 سال بعد و بزرگتر است اما بزرگ نیست (که من دوست دارم باشد). اگرچه ثابت شده است که مراقبت از آن بسیار ساده و آسان است. اما به طرز دردناکی کند رشد می کند.

شرایط نگهداری لیندا-نخل دم اسبی

نخل دم اسبی بالغ با ساقه بلند و برگ های بسیار بلند

سایت رسمی والگرو ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید