شرایط نگهداری ساکولنت فوکاریا – Faucaria tigrina

پراکندگی و زیستگاه:

Faucaria tigrina یک گیاه آبدار نیمه گرمسیری بومی آفریقای جنوبی در تپه شرقی استان کیپ و ساوانا و صحرای کارو است. در تکه های باز و صخره ای ، در خاک رس تیره با pH پایین ، در کوههای renosterveld یافت می شود.

Faucaria tigrina

شرایط نگهداری ساکولنت فوکاریا – Faucaria tigrina

نام لاتین این گیاهان خانگی آبدار Faucaria به معنی فک و tigrina به معنی ببر است.

دندانهای Faucaria tigrina در واقع نرم و بی ضرر هستند و به دام مه مهناک و هدایت آن به سمت ریشه کمک می کنند. مهی که از ساحل می آید منبع ارزشمندی از آب برای گیاهانی است که در توده های گرم و خشک زنده می مانند.

دندانهای Faucaria tigrina در واقع نرم و بی ضرر هستند و به دام مه مهناک و هدایت آن به سمت ریشه کمک می کنند. مهی که از ساحل می آید منبع ارزشمندی از آب برای گیاهانی است که در توده های گرم و خشک زنده می مانند.

توضیحات:

Faucaria tigrina گیاهان آبدار کم رشدی هستند با چهار یا پنج لایه برگ که در دو جفت متقابل به هم متصل شده اند و یک روزت ضخیم و ستاره ای شکل تشکیل می دهند. هر جفت برگ در قاعده متحد شده و عملاً هیچ ساقه ای نیست. برگها گوشتی و نوک تیز هستند ، طول آنها 2-5 سانتی متر (0.8-2 اینچ) و عرض آن 2 سانتی متر (0.8 اینچ) است. برگهای تقریباً مثلثی شکل ، که معمولاً با دندانهای قلاب دار نرم و مویی لبه دار هستند . سطح بالایی صاف دارند ، اما قسمت زیرین آن محدب است.

رنگ برگ سبز مایل به خاکستری است که با بسیاری از نقاط سفید کوچک مشخص شده است. دندانهای لبه برگهای جوان به هم متصل می شوند ، اما بعداً محکم شده و از هم جدا می شوند و ظاهری شبیه به فک می دهند.

گلهای نسبتاً بزرگ و شبیه دیزی ، که عموماً بعد از ظهر باز می شوند ، در پاییز از بین برگها تولید می شوند. آنها دارای رنگ زرد طلایی و بدون ساقه هستند و عرض آنها تا 5 سانتی متر (2 اینچ) می رسد.

مراقبت مناسب:

گیاهان این جنس نشان دهنده برخی از گونه های آبدار هستند که به راحتی کشت می شوند.

نور:

Faucaria tigrina برای گلدهی باید حداقل سه ساعت در روز در طول سال از نور مستقیم خورشید در طول سال برخوردار باشد.

دما:

Faucaria tigrina از بهار تا پاییز به دمای گرم تری از 21 تا 32 درجه سانتی گراد (70 تا 90 درجه فارنهایت) نیاز دارد. در زمستان به دمای متوسط ​​16-24 درجه سانتی گراد (60-75 درجه فارنهایت) نیاز دارد.

اگر گیاه برای تابستان به خارج از خانه منتقل می شود ، مطمئن شوید که وقتی دمای شب به زیر 16 درجه سانتی گراد (60 درجه فارنهایت) می رسد ، آن را داخل خانه بیاورید.
این گیاه آبدار به رطوبت متوسط ​​تا خشک نیاز دارد.

آب:

خاک Faucaria tigrina را تا بهار کمی مرطوب نگه دارید. در زمستان اجازه دهید بین دو آبیاری خاک خشک شود.

تغذیه:

فقط در طول دوره رشد فعال ، کود مایع استاندارد را با یک یا دو بار در طول دوره رشد استفاده کنید. تغذیه مکرر باعث رشد نرم و غیرمعمول می شود.

خاک و گلدان:

از مخلوطی که از دو قسمت مخلوط بر پایه خاک تشکیل شده است تا یک قسمت ماسه یا ماسه درشت استفاده کنید. از آنجا که ریشه Faucaria tigrina نسبتاً کمی است ، آنها را در تابه های کم عمق یا نیم گلدان بکارید. هنگامی که یک توده سطح مخلوط گلدان را پوشانده است . گیاهان را به یک ظرف بزرگتر ببرید. جایگزینی باید ضروری باشد ، با این حال ، فقط یکی در دو یا سه سال. بهترین زمان برای گلدان اوایل بهار است.

باغبانی:

در مناطق مستعد یخبندان ، Faucaria tigrina باید در یک گلخانه متوسط ​​یا باغچه ، در گلدان های کمپوست کاکتوس زمستان گذرانی شود. اگرچه گیاهان در صورت خشک ماندن در دمای 5- درجه سانتیگراد (23 درجه فارنهایت) مقاوم هستند .اما باید از سرما محافظت شوند تا از ایجاد زخم جلوگیری شود.

Faucarias با افزایش سن چوبی و نامرتب می شوند. گیاهان جدید را می توان با بریدن رزت و کاشتن آن شروع کرد.

Faucaria tigrina

موقعیت:

گیاهان Faucaria tigrina برای سایه روشن به آفتاب کامل نیاز دارند. آنها را در تابستان سایه دار کنید ، اما حداکثر نور را در بقیه سال فراهم کنید. آنها در سایه کامل خوب عمل نمی کنند زیرا تمایل دارند که باعث تخریب ، سقوط و پوسیدگی شوند.

خاک:

Faucaria tigrina باید در یک زیر لایه برجسته و زهکشی شده قرار گیرد. بستر باید خاک ماسه ای باشد. آنها با کمی کمپوست رشد می کنند.

این گیاهان آبدار در مخلوطی از خاک با زهکشی خوب رشد می کنند ، اما می توانند تا زمانی که آفتاب زیاد باشد انواع مختلفی از انواع خاک و مکان های رشد را تحمل کنند.

آبیاری:

Faucaria tigrina بومی مناطق اصلی بارندگی تابستانی است اما در کشت می توان گیاه را در طول سال آبیاری کرد. گیاهان در طول فصل رشد به خوبی آبیاری می شوند و قبل از آبیاری مجدد اجازه خشک شدن کامل را می دهند و برخی از آبیاری ها را نیز تحمل می کنند . اما چالش این است که به آنها کمک کنیم تا فرم جمع و جور خود را حفظ کرده و از طولانی شدن ساقه جلوگیری کنند.

گیاهان Faucaria tigrina در باران زمستانی رشد می کنند و به سمت خواب بهار و تابستان حرکت می کردند. آب کمی نیاز دارد در غیر این صورت اپیدرم آنها شکسته می شود (در نتیجه زخم های ناخوشایندی ایجاد می شود). آبیاری متوسط ​​را از اواسط تابستان تا پایان زمستان انجام دهید و هنگامی که گیاهان در خواب هستند کمپوست را تقریبا خشک نگه دارید. حداقل در بهار و تابستان ، فقط زمانی که گیاه شروع به خرد شدن می کند . آبیاری کنید (اما اگر آب به آنها داده شود حتی در تابستان نیز رشد می کنند).

کود:

گیاهان Faucaria tigrina باید در طول فصل رشد با کود متعادل رقیق شده تقویت شوند.

تکثیر:

توده های پرجمعیت Faucaria tigrina را در اواخر بهار یا اوایل تابستان دقیقاً پس از شروع دوباره رشد گیاهان با دقت تقسیم کنید. با جدا شدن تک تک گیاهان ، برخی از آنها با ریشه های متصل از بین می روند. هر Faucaria tigrina ریشه دار را مستقیماً در ظرف 8 سانتی متر یا 10 سانتی متر (3-4 اینچ) از مخلوط توصیه شده گلدان قرار دهید و گیاه جدید را به عنوان یک نمونه بالغ درمان کنید. با این حال ، در یکی دو هفته اول ، Faucaria tigrina را در نور متوسط ​​و به دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید.

یک گیاه منفرد بدون ریشه متصل باید چند روز بدون گلدان بماند تا پایه گیاه سفت شود. سپس ممکن است در مخلوط گلدان توصیه شده قرار داده شود. پایه را با مقداری ماسه درشت اضافی احاطه کنید. این به جلوگیری از پوسیدگی و تشویق توسعه ریشه کمک می کند. گیاه را در نور متوسط ​​و آبیاری متوسط ​​نگه دارید تا زمانی که رشد جدید نشان دهد که ریشه زایی رخ داده است.

Faucaria tigrina

شرایط نگهداری ساکولنت فوکاریا – Faucaria tigrina

چالش ها و مسائل:

هوای بهاری ، با نوسان دمای بالا بین ساعات روز و شب و بارانهای مکرر ، می تواند به توسعه بیماریهای قارچی (phytophthora) که با پژمردگی ناگهانی و تغییر رنگ سبز کم رنگ نشان داده می شود ، کمک کند.

درمان: گیاهان آلوده را بردارید و گیاهان باقی مانده را پیش از رشد بیش از حد سنگها با قارچ کش سیستمیک درمان کنید. با بهبود زهکشی و لقاح بیش از حد از عفونت های قارچی جلوگیری کنید.

الیاف مومی و عسل روی برگ ها و شاخه ها نشان دهنده آلودگی با سگ های شپشک است. حشرات فلس دار در قسمت زیرین برگها نشسته اند.

درمان:

در پایان زمستان توصیه می شود از حشره کش های وسیعی برای جلوگیری از حمله حشرات استفاده شود. توصیه می شود این درمان ها را زمانی انجام دهید که گلدهی وجود نداشته باشد.

شرایط نگهداری ساکولنت فوکاریا – Faucaria tigrina

خلاصه:

مشخصات:
شاخ و برگ – سبز
ویژگی ها – گل
شکل – عادت خوشه ای با رشد کم
ارتفاع: زیر 15 سانتی متر (6 اینچ)

مراقبت مناسب:
آبیاری در زمان استراحت – کم
آبیاری در دوره رشد فعال – به وفور
نور – مستقیم
دما در دوره استراحت-حداقل 10 درجه سانتیگراد حداکثر 13 درجه سانتیگراد (50-55 درجه فارنهایت)
دما در دوره رشد فعال-حداقل 16 درجه سانتی گراد حداکثر 24 درجه سانتی گراد (61-75 درجه فارنهایت)
رطوبت – کم

فروشگاه اینترنتی انواع کودهای گلهای آپارتمانی ,  کاکتوس و …

سایت رسمی گرومور آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید