شرایط نگهداری آرالیای برگ پهن ژاپنی – Fatsia Japonica

نگهداری آرالیای برگ پهن ژاپنی - Fatsia Japonica

خانواده: Araliaceae

نام رایج: گیاه کاغذ براق، Fatsia، Paperplant، Fase Oil Oil Plant یا ژاپنی Aralia

نام گیاه شناسی: Fatsia japonica

این برگ های بزرگ کف دست (به شکل دست) با گذشت زمان بزرگتر و برجسته تر می شوند. آنها می توانند تا 1.82 متر در داخل خانه شما رشد کنند.

برگ‌های چرمی از مرکز گیاه تابش می‌کنند و ابری از شاخ و برگ‌های متراکم ایجاد می‌کنند. بسیار شبیه به برگ‌های درختان در فضای باز، اما به شکل فشرده و قابل کنترل.

برگها را در اوایل فصل رشد کوتاه کنید تا رشد برگها بیشتر شود. ساقه ها با افزایش سن ضخیم می شوند و اگر Fatsia شما بیش از حد رشد کند یا ساق پا شود. می توانید آنها را به طور چشمگیری کاهش دهید. شایعات حاکی از آن است که گیاه کاغذی کمی چالش برانگیز است. اما با مراقبت مناسب، این گیاه آپارتمانی جایگاه شایسته خود را در لیست گیاهان سرپوشیده با مراقبت آسان به دست خواهد آورد.

شرایط نگهداری آرالیای برگ پهن ژاپنی – Fatsia Japonica

نور

آنها نور غیر مستقیم روشن را ترجیح می دهند. از آنجایی که گیاهان داخلی این جنس از نور غیرمستقیم فراوانی برخوردار هستند، بنابراین مطمئن باشید که می توانید حداقل 6 ساعت نور مورد نیاز در روز را برای آنها فراهم کنید.

آب

هنگام آبیاری خاک را کاملاً خیس کنید و بین دوره های آبیاری اجازه دهید خاک تا حدی خشک شود. آبیاری این گیاه سرپوشیده را کنترل کنید زیرا خاک خیس را دوست ندارد. برگ ها به شما اطلاع می دهند که از طریق زرد شدن و افتادن برگ ها بیش از حد آبیاری شده است.

درجه حرارت

Fatsia در طول فصل رشد تابستان دمای بین 15-26 درجه سانتیگراد را دوست دارد. اما در طول دوره خواب خود در زمستان به دوره ای از دمای خنک تر (7-12 درجه سانتیگراد) نیاز دارد.

رطوبت

سطح رطوبت بالاتری را برای این گیاهان آپارتمانی فراهم کنید. رطوبت بالای 60 درصد کافی خواهد بود.

کود

در طول فصل رشد هر دو هفته یکبار کود کامل و متعادل به این گیاهان کاغذی بدهید.

نکات حرفه ای

این گیاه (گلدان ) را هر هفته 360 درجه نوبت بچرخانید تا گیاه پر و متقارن بماند.
اگر آرالیای شما گل داد (گلدهی بسیار غیر معمول است). می توانید دانه ها را بردارید و سعی کنید بذرهای خود را رشد دهید.
این گیاهان یک دوره استراحت در زمستان را دوست دارند. بنابراین آن را به قسمت خنک‌تری از خانه خود منتقل کنید. اما مطمئن شوید که نور کافی وجود دارد.

جهت خرید انواع کود وارداتی کلیک کنید

سایت رسمی والگرو ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید