آنتراكنوز برگ گیاه – Anthracnose

آنتراكنوز برگ - Anthracnose

آنتراكنوز برگ گیاه در درجه اول یك بیماری قارچی متولد شده در خاك است. و گیاهان خانگی را تحت تأثیر قرار می دهد و هدف اصلی آن بیشتر رشد شاخ و برگ آنها است. اسپورها همچنین می توانند روی برگها و شاخه ها زمستان گذرانی کنند و در شرایط گرم و مرطوب زنده شوند.

آنتراكنوز برگ گیاه – Anthracnose

علت

قارچ های Collectrotrichum و Gloeosporium مسئول آنتراكوز هستند. شایعترین علت عفونت به گیاهان خانگی شما استفاده مجدد از خاک آلوده است و اجازه می دهد. بقایای گیاهان مرده روی خاک بماند و شرایط نامناسب فرهنگی وجود داشته باشد.

علاوه بر این ، اگر به آنها اجازه دهید مدتی را در خارج از منزل سپری کنند یا گیاه قبلاً آلوده به این بیماری را خریداری کنید ، گیاهان شما می توانند به هاگ قارچ آلوده شوند.

خوشبختانه ، و تا زمانی که بیماری شدید نباشد ، بیشتر گیاهان از یک دوره آنتراکنوز بهبود می یابند ، به شرطی که چند مرحله در درمان بیماری و جلوگیری از شیوع در آینده بردارید.

علائم

رایج ترین علامتی که گیاه شما با مشکل آنتراکنوز روبرو است زرد شدن نوک برگ ها است. نواحی زرد رنگ قهوه ای شده و در نهایت می میرند. علاوه بر این ، تغییر رنگ می تواند تا اطراف کناره های خارجی برگ گسترش یابد.
پیشگیری و درمان

اگر گیاه آپارتمانی شما از آنتراکنوز رنج می برد ، باید برگهای آلوده را با ابزار هرس استریل شده کوتاه کنید و دور بریزید. بعد ، گیاه را با قارچ کش طراحی شده برای آنتراکنوز و ایمن برای استفاده در نوع گیاه مانند مس تیمار کنید.

وقتی صحبت از جلوگیری از شیوع آنتراکنوز در آینده می شود ، رعایت برخی نکات اساسی به شما اطمینان می دهد که گیاهان سالم و عاری از قارچ هستند.

گیاهان با ظاهر سالم را از نمایندگی های معتبر خریداری کنید.
از مخلوط گلدان استفاده مجدد نکنید و فقط با استفاده از خاک تمیز و تازه کاشت کنید.
رطوبت اطراف گیاه را کاهش دهید.
اطمینان حاصل کنید که گردش هوا در اطراف گیاه خوب است.
قسمت بالای مخلوط گلدان را از باقی مانده گیاهان دور نگه دارید.

فروشگاه اینترنتی سبز نهاد – انواع کود وارادتی شرکت های معتبر جهان 

سایت رسمی گرومور آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید